Detailansicht

Veranstaltungsangebote für den schulischen Bildungsbereich in Niedersachsen.

Race, Religion and Rock'n Roll: Sarfraz Manzoor's Memoir «Greetings from Bury Park as an Example of Postcolonial Literature».
Nr.
KOL.2236.005
Dauer
Halbtagsveranstaltung
Anfang
08.09.2022 , 16:00 Uhr
Ende
08.09.2022 , 18:00 Uhr
Anmeldeschluss
Keine Angabe
max. Teilnehmende
35
min. Teilnehmende
15
Kosten für die Teilnahme ohne Übernachtung
30,00 €
Adressaten
Lehrkräfte, die einen Kurs auf grundlegendem Niveau (Abitur 2024) im Fach Englisch unterrichten.
Veranstaltungstypen
  • Präsenz
  • Fortbildung
Beschreibung
In keeping with the 2024 Abitur syllabus, this 120-minute CPD course uses Sarfraz Manzoor's autobiographical account of growing up in Luton as a starting point to explore topics such as coming of age and youth culture, identity and belonging as well as Britishness and multicultural Britain. Against the backdrop of postcolonial theory, it provides a thorough analysis of the text in order to facilitate task and test design and, not least, classroom discourse. Moreover, the course identifies recurring narrative strands within Manzoor's account and provides a systematic approach across the eight chapters. In addition, it presents and critically analyses learning materials to help adapt them for classroom use.
Schulform

Berufsbildende Schulen,

Gymnasium Sek II

Veranstalter
Kompetenzzentrum Universität Oldenburg - Oldenburger Fortbildungszentrumi
verantwortlich
Veranstaltungsteam
Dr. Sylke Bakker (Leitung)
Angelika Heike
Prof. Dr. Julia Wurr
Zielsetzung
By the end of the seminar participants
- will be familiar with content, themes and style of Sarfraz Manzoor's memoir.
- will be able to connect key passages of the text with postcolonial theory.
- will have explored and evaluated strategies to analyse the text and provide motivating tasks in a classroom setting.
- will be aware of fitting test formats to assess students' receptive and productive skills.
Kompetenz
  • Rezeption und kritische Diskussion einer Pflichtlektüre mit anschließender Auswertung und Gestaltung von Unterrichtskonzepten und -materialien
Inhalte
  • In keeping with the 2024 Abitur syllabus, this 120-minute CPD course uses Sarfraz Manzoor`s autobiographical account of growing up in Luton as a starting point to explore topics like initiation and youth culture, identity and belonging as well as Britishne
Drucken
zum Seitenanfang
zur mobilen Ansicht wechseln